حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

اخلاص اساسی ترین روش تبلیغ

امام جمعه تربت حیدریه از اخلاص به عنوان یکی از مهمترین روش های تبلیغ یاد کرد و گفت: روحانیان و مبلغان در جلسات وعظ و سخنرانی می توانند با اخلاص در رفتار و گفتار خود در جامعه تاثیرگذار باشند.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی، در همایش طلایه داران هدایت ویژه ماه محرم در مدرسه علمیه هراتی تربت حیدریه گفت: مبلغان در راستای رسالت پیامبران و امامان معصوم(ع) حرکت می کنند که بدین جهت باید نیت خود را در رفتار و گفتار خالص کرده و با مقدمات و موخرات ممکن کار را به انجام برسانند.

وی از اخلاص بعنوان یکی از مهمترین روش های تبلیغ یاد کرد و گفت: روحانیان و مبلغان در جلسات وعظ و سخنرانی خود می توانند با اخلاص در رفتار و گفتارشان در جامعه پیرامونی تاثیرگذار باشند.

رئیس مدرسه علمیه هراتی این شهرستان تصریح کرد: هر جا روحانیون و مبلغین با اخلاص عمل کردند، آثار مفیدی بر محیط پیرامونی خود داشته اند که تاثیر گذاری کلام و بیان شیوای رسا آنان به خوبی مبین این واقعیت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عصمتی در ادامه با مهم برشمردن و ارزشمند دانستن ضرورت تبلیغ، از روحانیون و مبلغان دینی خواست تا از فرصت بوجود آمده ماه محرم و صفر در هیئت های مذهبی، مساجد و تکایا بیشترین و بهترین بهره وری را برای تقویت و استمرار معارف دین مبین اسلام بر اساس ظرفیت های موجود داشته باشند.

امام جمعه تربت حیدریه در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر خواندن روضه های مستند خطاب به روحانیون و مبلغان گفت: مبلغان و روضه خوان ها به مقاتل صحیح و کتب معتبر با مراجع مستند مراجعه کنند و از بدعت گذاری و یا حرکت های این چنینی در هیئت ها و جلسات وعظ و سخنرانی پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: سخنرانان و روضه خوان ها شفاف و صحیح تبلیغ داشته و روضه بخوانند، زیرا نهضت عاشورا سمت و سوی حرکت های تشیع را معرفی می کند و در این راستا رسالت شما سنگین و خطیر است.

در ادامه حجت الاسلام محمد علی فاطمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به ارائه آماری از روحانیون مستقر و طرح هجرت پرداخت و با بیان این که محرم امسال بالغ بر ۲۰۰ روحانی مستقر و طرح هجرت از قم و مشهد به شهرستانهای تربت حیدریه و رشتخوار اعزام می شوند، خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون در این ایام منابر و سخنرانی های خود را طولانی نکرده و سعی کنند تا از کمترین فرصت بهترین بهره وری را برای رساندن پیام نهضت عاشورا داشته باشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.