حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

مصاحبه‌تصویری‌مدیریت‌مدرسه‌دررابطه‌باپذیرش‌حوزه‌علمیه

 

آیت الله حاج شیخ محمدرضا عصمتی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه خراسان: امروز طلبگی و طلبه شدند رسالت بزرگ و وظیفه ی عظیمی است که باید این تکلیف را انشاالله همه مان انجام بدهیم.

ایشان با اشاره به آیة شریفه ( وَمَا کَانَ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةٗۚ فَلَوۡلَا نَفَرَ مِن کُلِّ فِرۡقَةٖ مِّنۡهُمۡ طَآئِفَةٞ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی ٱلدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوۡمَهُمۡ إِذَا رَجَعُوٓاْ إِلَیۡهِمۡ لَعَلَّهُمۡ یَحۡذَرُونَ) مردم و فرزندان ایران اسلامی را توصیه و دعوت به ثبت در حوزه علمیه کرد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیة شریفه  (سارعوا الی مغفرة من ربکم و جنة عرضها السمـوت و الارض...) گفت مردم برای ورود به حوزه علمیه مسابقه بگذارند چرا که طلبگی سربازی امام عصر ارواحنا فداه است و بزرگترین رسالتی است که باید انجام بدهیم .

حضرت امام صادق علیه السلام هروقت طلاب علوم دینی را می دیدند میفرمودند: مرحبا بوصیه رسول الله آفرین به کسانی که به سنت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم عمل کردند و به تحصیل علم مشغولند.

آیت الله حاج شیخ محمدرضا عصمتی گفت : امروز طلبگی و طلبه شدند رسالت بزرگ و وظیفه ی عظیمی است که باید این تکلیف را انشاالله همه مان انجام بدهیم.

 


دریافت
حجم: 28.6 مگابایت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.