حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

سوابق علمی آیت الله محمدرضا عصمتی

آیت الله حاج شیخ محمد عصمتی یحیی آبادی در سنه ۱۳۷۷ هجری قمری(۱۳۳۶ هجری شمسی) در روستای یحیی آباد از توابع شهرستان تربت حیدریه به دنیا آمد. بعد از گذراندن دوره ابتدایی در سال ۱۳۹۲ هجری قمری (۱۳۵۱ هجری شمسی) وارد حوزه علمیه شهرستان تربت حیدریه شد. دوره مقدمات را در محضر حضرات آیات حاج صدر الدین ربانی، امامی و طباطبایی و حجج اسلام رحمانی و سعیدی ، فرا گرفت.

بعد از گذراندن دوره مقدمات به آستان بوسی حضرت امام علی بن موسی الرضا «علیه آلاف التحیه و الثناء» مشرف و از اساتید فن بهره ها برد. رسائل و مکاسب و کفایه را در محضر حضرات آیات مرتضوی و رضا زاده گذراند و از سال ۱۳۵۸ هجری شمسی در درس خارج مرحوم آیت الله فلسفی به طور مستمر شرکت نمود.

همراه با تنی چند از طلاب و فضلاء هم بحث خود از خدمت حضرت آیت الله مرتضوی تقاضای شروع درس خارج نمود و معظم له این درخواست را پذیرفتند و لذا از اولین افراد شرکت کننده در دروس خارج فقه و اصول آن بزرگوار می باشد.

جهت آشنایی و تسلط به مبانی اصول مرحوم محقق اصفهانی و مرحوم محقق نائینی در درس خارج اصول حضرت آیت الله علم الهدی به طور پیوسته شرکت نمود و همچنین به امر بعضی از اساتید بزرگوار خود مدتی را در محضر حضرت آیت الله شربیانی به کسب علم مشغول شد.

در حکمت و عرفان نظری از محضر حضرت آیت الله سید عزالدین زنجانی و مرحوم علامه جلال الدین آشتیانی استفاده نمود و شرح منظومه مرحوم حاج ملاهادی سبزواری و قسمتی از اسفار مرحوم ملاصدرا و بخش معظمی از مصباح الانس را در خدمت آن حضرات فرا گرفت. ونیز در خلال تحصیل در مشهد مقدس با بعضی از بزرگان اهل معرفت آشنا و از نفس قدسیه آن بزرگ روح تازه ای در زندگی علمی و عملی خود احساس کرد.

در فعالیت های نهضت و انقلاب اسلامی بطور مستمر شرکت نمود و با تشکیل حزب جمهوری اسلامی به عضویت آن حزب در آمد.

بعد از گذراندن ۱۳ سال درس خارج به توصیه حضرت آیت الله واعظ طبسی ، نماینده محترم ولی فقیه در خراسان ، و با مشورت بعضی از اساتید و رفقای خود در سنه ۱۳۷۰ هجری شمسی امامت جمعه شهرستان سرخس را پذیرفت. وی در اولین فرصت حوزه علمیه شهرستان سرخس را دائر نمود و به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.

در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی به شهرستان تربت حیدریه مهاجرت کرد و به مدیریت حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه و امامت جمعه دولت آباد منصوب گردید. در سال ۱۳۸۷ هجری شمسی از سمت امامت جمعه دولت آباد استعفا داد.

در سمت مدیریت حوزه علمیه ، خدمات شایانی را انجام داد و سطوح ۲ و ۳ را در شهرستان تربت حیدریه راه اندازی نمود.

در ۲۱ شوال ۱۴۳۶ هجری قمری(۱۶ مرداد ۱۳۹۴) با حکمی از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به عنوان امام جمعه شهرستان تربت حیدریه معرفی گردید.

در راستای توسعه ی علمی حوزه های علمیه شهرستان تربت حیدریه از سال 1395 بطور رسمی به تدریس دروس خارج فقه و اصول و تفسیر پرداخت.

همچنین با کمک مدیریت محترم حوزه علمیه استان خراسان موفق به راه اندازی دروس تخصصی در رشته های فقه واصول ، تبلیغ و تفسیر در شهرستان شد.

آثار و مکتوبات:

۱-تقریرات خارج فقه آیت الله فلسفی ۲- تقریرات خارج اصول آیت الله فلسفی

۳-تقریرات خارج اصول آیت الله علم الهدی ۴- تقریرات خارج اصول آیت الله مرتضوی

۵-تقریرات خارج فقه آیت الله مرتضوی ۶- شرح نمط ۹ اشارات بوعلی

۷-شرح خطبه هایی از امام امیرالمؤمنین و امام حسین علیهم ا السلام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.