حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

جهاد تبیین باید براساس علم و اندیشه باشد

حجت الاسلام کندری معاونت علمی حوزه علمیه خراسان در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه هراتی ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: آن چیزی که سبب برتری انسان بر فرشتگان است مسئله علم اندوزی است کما اینکه آیات ابتدایی که بر پیامبر(ص) نازل شد درباره علم است تا جایی که شهادت اولوالعلم را در کنار شهادت پیامبر(ص) و ملائکه قرار داده است.

وی بیان داشت: در برخی روایات آمده ارزش انسان به میزان آنچیزی است که به دنبال اوست. در روایات دیگر نیز بیان شده است که قیمت هر انسانی به میزان علم او می باشد که مقصود از علم در اینجا علم نافع است علمی که مشکلی از مشکلات را حل کند.

معاون علمی حوزه خراسان گفت: علم زمانی علم می باشد که تغییر در رفتار ایجاد کند و در فتنه ها گرفتار نشود لذا انسان عالم هم خودش را از فتنه ها نجات می‌دهد و هم دیگران را؛ لذا علم نور می باشد و فتنه مرز حق و باطل است که اینها را عالم ربانی می تواند جدا کند از همین رو عملی که به غیر علم باشد مفاسدش بیشتر می باشد.

کندری اظهار داشت: جهاد تبیین یعنی تبیین مستند و عالمانه و پژوهشگرانه همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره به مسئله پژوهش نمودند.

وی افزود: که پایه ی اول علم، ایمان می باشد که وجود ایندو در کنار هم باعث ترفیع درجات انسان می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.