حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

ولایتمداری گفتمان حضرت زهرا(س) است

آیت الله سید احمد خاتمی در جمع طلاب تربت حیدریه اظهار داشت: پایه های اعتقادی و عملی دین با ولایت عجین شده و امامت و ولایت بعنوان دو اصل اساسی باورهای اعتقادی دین مبین اسلام به شمار می رود.
وی افزود: حضرت فاطمه(س) دفاع از حضرت علی(ع) را دفاع از دین می دانست لذا با علم به اینکه انتهای این حمایتها به شهادت منجر می شود پای اعتقادات و ارزشها و حمایت از ولی زمان خود ایستاد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز در جامعه شبهاتی مطرح می شود که آیا زنان می توانند در عرصه های علمی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار باشند؟ باید در پاسخ به این افراد بگوئیم حتما می توانند، اما این تاثیر گذاری نیازمند دو شرط اساسی است.

وی خاطر نشان کرد: شرط نخست آن است که حضور زنان در عرصه های مختلف مانع از آئین همسرداری و تربیت فرزندان نشود و چنانچه خللی در این عرصه مهم بوجود بیاید اولویت با مباحث خانواده و تربیت اولاد است.

سنخگوی مجلس خبرگان رهبری حجاب و عفاف را دومین شرط حضور تاثیر گذار زنان در جامعه برشمرد و گفت: حضور زنان با حجاب و عفت در عرصه های مختلف اجتماعی، علمی و سیاسی نظام تاثیر گذار است، کما اینکه بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه(س) نیز در اوج حجاب و عفت در دستگاه خلافت اقدام به روشنگری کردند.

خاتمی به زوایای روشنگری های حضرت فاطمه در زمان صدر اسلام اشاره کرد و افزود: بانوی بزرگ اسلام با رعایت چند مسئله مهم شامل؛ پوشیدن روسری و چادر و حضور در بین بانوان بنی هاشمی و همچنین قرار دادن حائلی بین خود و نامحرمان در جامعه حضور یافته و اقدام به روشنگری کردند.

 

ولایتمداری گفتمان حضرت زهرا(س) است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مهمترین گفتمان حضرت فاطمه(س) را ولایتمداری و ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا نه بخاطر دفاع از امیر المومنین(ع) بلکه برای دفاع از ولی زمان و امام خویش به میدان آمد و از همان ابتدا گفتمان ولایتمداری و ولایت پذیری را مطرح کردند.

 

خاتمی افزود: نقطه مقابل گفتمان ولایتمداری، گفتمان ولایت ستیزی است که این گفتمان از همان تاریخ صدر اسلام و پس از رحلت رسول خدا(ص) آغاز شد و تا به امروز همچنان ادامه دارد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر بخواهیم حوادثی که پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم بر سر انقلاب اسلامی نیاید باید مسئولان کشور نفوذی ها را از خود برانند، دین در جامعه پر رنگ شود، اجازه ندهیم امپراطوری رسانه ای قتلگاه دین و استقلال و زندگی مان بشود و از به میدان آمدن فرصت طلبان مراقبت شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.