حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

وحدت حوزه و دانشگاه فرصت ها و چالش ها

نشست علمی به مناسبت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه

موضوع:«وحدت حوزه و دانشگاه فرصت ها و چالش ها»

با ارائه : حضرت آیت‌الله شیخ محمد رضا عصمتی (زید عزه) مدرس دروس خارج حوزه علمیه خراسان و امام جمعه شهرستان تربت حیدریه

🕰زمان: پنجشنبه۲۷ آذر ماه

⏰ساعت: ۹:۳۰ 

از طریق سامانه ال ام اس به نشانی:

https://harati.lms2.hozehkh.com/course/13211


بسمه تعالی
نشست علمی با موضوع(وحدت حوزه و دانشگاه فرصت ها و چالشها) بمناسبت هفته پژوهش و رو ز وحدت حوزه و دانشگاه با ارائه حضرت آیت عصمتی (زید عزه) مدرس دروس خارج حوزه علمیه خراسان و امام جمعه شهرستان تربت حیدریه ،به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه هراتی برگزار شد.

استاد دراین جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عرصه علم و تحقیقات شهیدهسته محسن فخری زاده و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی توفیق فعالیت جهادی در عرصه علم و خدمت به جامعه اسلامی از خدای تعالی مسالت نمودند.

ایشان ضمن بیان اهمیت وحدت در قرآن و روایات و اشاره به برکات مادی و معنوی آن پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشتند که حوزه و دانشگاه یعنی نخبگان و فرهیختگان و صاحب نظران و تصمیم گیران و تصمیم سازان امت اسلامی، که وقتی ایشان در کنار یکدیگر باشند هم تعهد در مدیران و تصمیم سازان ایجاد می کنند و هم تخصص را که با دو بال تعهد و تخصص در خدمت نظام اسلامی گام بر می دارند.

در جهت تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه اولا باید نیازها را شناسایی کنیم و ثانیا جریان علمی در این دو نهاد مقدس را به سمت رفع نیازها و مشکلات سوق دهیم و ثالثا از نیروهای مومن و جهادی و جوان متخصص در حوزه و دانشگاه در جهت تولید علم در عرصه های مختلف حمایت نماییم. 

ایشان ضمن بیان آسیب شناسی و بر طرف کردن مشکلات و موانع مختلف در امر وحدت بیان داشتند: وحدت حوزه و دانشگاه باید تبدیل به یک گفتمان ثابت و استواری شود تا این دو نهاد خودشان را یکی بدانند و ادامه دادند که وحدت د ر دوئیت و دوگانگی معنا دارد و اگر این دو نهاد خود را مانند اعضای یک پیکر واحد بدانند در حفظ یکدیگر تلاش و در تمام عرصه های علم و عمل یکدیگر را کمک خواهند کرد و خود را سربازان نظام مقدم جمهوری اسلامی می دانند در تحت فرماندهی واحد که مقام معظم رهبری باشد و تلاش در عملی سازی فرامین ایشان خواهند کرد.

در پایان جلسه مقرر شد به جهت تعامل بیش از پیش حوزه و دانشگاه جلسات هم اندیشی بین حوزه و دانشگاه تشکیل شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.