حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

وحدت حوزه و دانشگاه بر مدار اخلاق و دین

حجت الاسلام مهدی نخاولی ظهر امروز در همایش گامی بسوی پیشرفت، گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در تربت حیدریه اظهار کرد: امروز اگر بخواهیم اخلاق حرفه ای را در حوزه پرورش، پژوهش و تولید علم ایجاد کنیم باید قواعد و چارچوب های اخلاقی و رفتاری شامل کلیات و جزئیات آن را استخراج کنیم.
وی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که فضای علم دینی را تا چه میزان قبول داریم، گاهی القا می شود این سخن علمی و یا آن سخن دینی است و در حالی که علم مراتب مختلف دارد و همینطور نیز دین در عرصه زندگی نقش افرین است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بر مدار اخلاق و دیانت بدان خاطر است که در مسیری که قدم برداشته می شود چه به لحاظ طبی و چه فقهی، ریل گذاری هر دو بر محور اخلاق و معنویت باشد.

وی ادامه داد: افرادی که در تاریخ بشریت فعالیت های اثر بخش و ماندگار داشتند جمعیت فراوانی اطرافشان را احاطه نکرده بود بلکه محتواهای جهانی تولید می کردند که امروز از آن، همه دنیا بهره مند هستند.

نخاولی گفت: منظور از وحدت، تعامل فکری و اندیشه ای و اثر بخش متقابل است تا هر دو بصورت نطامند در یک مسیر برای رسیدن به کمال انسانی طی طریق کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.