حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

نمایشگاه کتاب موجب تشویق طلاب به امر کتاب و کتابخوانی

اردوی یک روزه زیارتی. علمی .فرهنگی طلاب حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان برخی از طلاب و اساتید حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ در قالب اردوی علمی فرهنگی با همکاری معاونت علمی حوزه علمیه خراسان عازم مشهد مقدس شدند.

 از جمله اهداف این اردوی علمی فرهنگی زیارت حضرت امام رضا علیه السلام و آشنایی با معارف اسلامی و جایگاه امامت و ولایت بوده که در همین راستا طلاب این مدرسه به زیارت حضرت سید محمد علوی از امام زادگان مدفون در حومه مشهد نیز مشرف شدند و جلسه بصیرتی در جوار آن مضجع نورانی برگزار گردید.

بازدید از نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خراسان و آشنایی با تازه های نشر ناشران مختلف از سراسر کشور و شرکت در نشست های علمی و رونمایی کتاب الگوریتم اجتهاد اثر مولف محترم حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبد الحمید واسطی (زید عزه) از جمله اهداف دیگر این اردوی شمرده شده است.

در حاشیه بازدید از نمایشگاه حجت الاسلام محمد حسین عصمتی از اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان ضمن توصیه هایی به طلاب گفت:

برگزاری نمایشگاه کتاب موجب تشویق طلاب به امر کتاب و کتابخوانی و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه می شود و نیز طلاب محترم هنگام بازدید از نمایشگاه با آخرین تحقیقات انجام شده در موضوعات مختلف آشنا می شوند که این امر موجب جلوگیری از موازی کاری در انجام تحقیقات و اتلاف وقت و زمان و صرف هزینه می شود.

عضو جامعه نخبگانی حوزه علمیه خراسان افزود: اعطای بن کتاب به طلاب، اساتید و پژوهشگران که توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان انجام می‌شود تهیه کتب را برای جامعه هدف تسهیل نموده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.