حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

نظام اسلامی با ولی فقیه تبلور پیدا کرده است

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه در آئین خطبه های این هفته به برپایی نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی توسط شهید طالقانی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه از شئونات ولایت و امامت جامعه اسلامی است، یعنی اقامه کننده نماز جمعه باید یا پیامبر با امام یا نایب عام امام باشد، لذا نماز جمعه بدون امر امامت جامعه مشروعیت ندارد.

وی تصریح کرد: اگر آیات جهاد و نماز جمعه را با هم مقایسه کنیم شرکت در نماز جمعه به مثابه جهاد فی سبیل الله است چرا که هر دو انسان را به ساحل کرامت و جایگاه لقاء الله می رساند.

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان داشت: هرکس از پرتو امامت و ولایت بهره مند باشد شفاعت قیامت و دستگیری در دنیا را دارد، لذا کسی که مردم را به صراط مستفیم دعوت می کند سزاوار امامت و ولایت است.

وی افزود: امامت عهد الهی است و خداوند این عهد را به هرکس نمی دهد و هر کس از این عهد برخوردار باشد صلاحیت امامت دارد.

امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: امیرالمومنین علیه السلام به همه چیز ارزش داده و هرکس دست در دست او داشته باشد ارزش پبدا می کند، لذا سعادت در گرو تبعیت از امامت و ولایت جامعه اسلامی است و هرچه این تبعیت بیشتر باشد خداوند برکاتش را بیشتر نازل می کند.

وی گفت: نظام اسلامی پرتوی از حاکمیت امامت و ولایت جامعه اسلامی است که با ولی فقیه تبلور پیدا کرده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.