حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

ناتوی فرهنگی راهبرد اصلی دشمنان نظام

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار کرد: ریشه کشف حجاب به سه جریان بهائیت و بابیت، روشنفکر سکولار و دستگاه دست نشانده حاکمیتی بر می گردد که همه این جریانها عفاف و حجاب و ارزشهای دینی را مانع رشد و پیشرفت جوامع می دانند.

وی تصریح کرد: رضا خان بعنوان عامل استکبار با نماز و روزه مردم که یک عبادت فردی است مخالفتی نداشت، لذا با حجاب بعنوان یک حرکت اجتماعی و نماد امت اسلامی به مبارزه برخاست.

عصمتی بیان داشت: جریان بابیت بعنوان یک فرقه تندرو مذهبی تشیع ابتدا معتقد به پوشش کامل حجاب بود که در ادامه یکی از سران این جریان با کشف حجاب خود و بیان این نکته که حجاب از دل دین نیست و مانع پیشرفت ملتها می شود دین جدید را پایه گذاری کرد.

وی بیان کرد: اسلام زنان را گنجینه هائی گرانبها قرار داده و برای صیانت از این گوهر گرانقدر عفاف و حجاب را بر آنان تکلیف کرده تا بتوانند مردان و فرزندانی صالح، با تقوا و کارآمد تحویل جامعه بدهند.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی با بیان اینکه زنان انقلاب اسلامی ایران با همین چادر انقلاب خود را به دنیا صادر کردند، افزود: دشمن در صدد است تا از این نفوذ و این تفکر اسلام ناب محمدی(ص) جلوگیری کند و مهمترین راه آن را تهاجم فرهنگی از طریق ترویج بی حجابی، بدحجابی و بی بندو باری در جامعه دنبال می کند.

عصمتی به تلاشهای جبهه استکبار بر بی بند و باری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام با شبیخون فرهنگی بدحجابی را بعنوان یک مدرن و کلاس و حجاب را که حافظ عفت عمومی و سلامت خانواده هاست را بی ارزش در جامعه القا کرده است.

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: در شرایطی که خیلی از ادیان غیر اسلام و همچنین اروپایی ها به پوشش و حجاب روی آوردند اما همچنان نسخه بی حجابی و بی بند و باری را برای بانوان مسلمان ایرانی در دستور کار قرار داده اند.

وی با بیان اینکه امروز هیمنه استکبار تهاجم فرهنگی را در اولویت های اصلی مقابله با جمهوری اسلامی ایران قرار داده، افزود: دشمن در این ناتوی فرهنگی بدنبال ترویج بی حجابی و بی بند و باری در جامعه اسلامی است، تا از این طریق مردان و زنان جامعه را نسبت به آرمانهای اسلام و انقلاب سست و بی اراده کند.

امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در خصوص رعایت حجاب مانند خیلی از مسائل دیگر در جامعه تعطیل شده و بسیاری از بانوان با بی تفاوتی از این مسئله عبور می کنند، لذا با توجه به اینکه بی حجابی و بدحجابی در جامعه مفسده ایجاد می کند، لازم است همه نسبت به این مقوله اهمیت ویژه ای بدهند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.