حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

مراسم بزرگداشت شهادت شهیدجمهوروهیئت همراه

استاد حوزه علمیه قم : هر شخصی که در مسیر خدا با اخلاص قدم بردارد مشمول لطف و عنایت خداوند متعال می‌شود و شهید رئیسی نیز برگزیده خدا در عرصه خدمت بود. 

به گزارش خبرنگار حوزه علمیه تربت حیدریه حجت‌الاسلام محمد فرهادی صبح امروز در ویژه برنامه گرامیداشت شهدای خدمت که به میزبانی حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت‌حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید طوری راه را بپیماید که امانت دار خداوند متعال باشد و آیت‌الله رئیسی و همراهانش نیز این امانت را به صحت و سلامت داشتند. 
وی تصریح کرد: یکی از ابعاد برگزاری این جلسات در فراغ آیت‌الله رئیسی باید انگیزشی باشد و این بدان معناست که با ذکر شاخص‌های خدمتگذاری‌ رئیس جمهور شهید و همراهانش انگیزه خدمت را در بین آحاد مختلف مردم و مسئولان افزایش داد. 
فرهادی بیان کرد: شهید رئیسی که برگزیده خداوند متعال در عرصه خدمت شد در ۲۰ سال پیش اینگونه شناخته شده نبود، لذا آن بزرگوار ابتدا خودش در این مسیر قدم برداشت و در ادامه همراهانش او را همراهی کردند. 
استاد حوزه علمیه قم گفت: رفقای نزدیک آیت‌الله رئیسی چند بار اعلام کردند حتی یک بار به هر عنوانی سخن از خستگی بیان نکرد، این شهید ابتدا خودش را کشف کرد و امانتداری خود را اثبات کرد و خدا هم او را برگزید. 
فرهادی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب مبنی بر مغتنم بودن رئیس جمهور شهید گفت: یک حکیم فرزانه سخن از غنیمت بر زبان جاری می‌کند که در همه ابعاد خودش از جمله اخلاص، مردم‌داری، سیاست، سعه صدر و حلم و متانت نیز غنیمت بود. 
وی با بیان اینکه شناساندن غنیمت‌ها به نسل جوان بسیار ضروری است، افزود: امروز نسل جوان را باید از تعارفات و احساسات و هیجانات بالاتر و منطقی‌تر در نظر بگیریم و موارد را برای انها تجزیه و تحلیل کنیم تا از ابعاد شخصیتی این شهدا غفلت نشود. 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.