حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

مراسم بزرگداشت روز معلم

تعلیم و تربیت انسان را به سعادت می‌رساند

امام جمعه شهرستان تربیت حیدریه عنوان کرد: تعلیم و تربیت دو بالی است، که انسان را به سعادت و خوشبختی می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در مراسم چهلمین روز شهادت شهیدان اصلانی و دارابی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان و طلاب حوزه‌های علمیه اظهار کرد: جوانان خوشغکر این مرز و بوم و مسئولان فرهنگی شایسته و لایق باید همه قابلیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را، به فعلیت تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: قدر و منزلت معلم فراوان است، منتهی این منزلت را ابتدا معلم و اساتید باید رعایت کنند که به فرموده امیر المومنین علیه السلام در جهالت انسان همین بس که، قدر و منزلت و ارزش خود را نشناسد، لذا اگر ارزش خود را بشناسیم در برابر هر چیزی سر تعظیم فرود نمی آوریم و با هر چیزی معامله نخواهیم کرد.

مدیر مدرسه علمیه مرحوم هراتی گفت: تعلیم و تربیت دو بالی است که انسان را به سعادت  و خوشبختی می‌رساند، لذا تعلیم و تربیت یا تزکیه نباید از هم جدا شوند و هیچکدام بر دیگری تقدم ندارد و فقط در تقدم رتبی، تزکیه مقدم است، اما کسی که تعلیم می دهد همچنان باید تزکیه هم داشته باشد.

وی بیان کرد: معلم باید خود را تکریم کند، به این گونه که لحظه به لحظه رشد علمی داشته باشد و هیچگاه در حرکت خود توقف نداشته و هر روز نیز نوآوری داشته باشد.

گفتنی است؛ مراسم چهلمین روز شهادت شهیدان اصلانی و دارابی توسط مدرسه علمیه هراتی و با مشارکت دانشگاه فرهنگیان صبح امروز در مدرسه علمیه هراتی تربت حیدریه برگزار شد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.