حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

سپاه پاسداران مولفه اقتدار انقلاب اسلامی است

سپاه پاسداران مولفه اقتدار انقلاب اسلامی است/جهاد تبیین مهمترین عرصه مبارزه با دشمن است 

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: سپاه پاسداران یکی از مولفه‌های اقتدار نظام اسلامی است که پشتوانه مردمی دارد و علاوه بر اینکه قدرتمند شده، تولید قدرت نیز کرده و خواب را از چشم دشمنان اسلام ربوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تابان تربت، حجت الاسلام علی خیاط صبح امروز در ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه در جمع پرسنل نیروهای مسلح تربت حیدریه اظهار کرد: هجمه سنگینی دشمن در چند ماه اخیر علیه انقلاب اسلامی داشته که بیشترین آن علیه سپاه پاسداران بوده، البته دشمنی با نهاد روحانیت و سایر ارگان ها و بخش‌ها را شاهدیم اما علیه سپاه دشمنی استکبار اختصاصی است.

وی افزود: این یک ملاک است و هرکجا که می بینید دشمن علیه یک نهاد این هجمه سنگین و مداوم را دارد بدانید آن نهاد کار خود را دقیق تر انجام می دهد و دشمن را عاصی کرده و این ارزشمند است.

خیاط به تاریخچه پیدایش سپاه در دوران انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: با نگاه اجمالی به تاریخ سپاه پاسداران از لحظه تولد تا به امروز همواره این نهاد مقدس در خدمت اهداف انقلاب اسلامی بوده، به طوری که در دهه ۶۰ که دشمن به دنبال قطع نهال انقلاب بود، حضور سپاه در همه صحنه ها به خصوص مبارزه با منافقین و در هشت سال دفاع مقدس بی نظیر بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان به عوامل دشمنی با سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: نخستین علت آن است که سپاه در صحنه های جهاد بر همان روحیه اولیه انقلابی، جهادی و متدین خود باقی مانده و این در حالی است که حوادث روزگار که خیلی از نهادها را حتی استحاله کرده و برخی وجود خارجی هم ندارند اما سپاه در این مسیر باقی ماند و همان روحیات اولیه را حفظ کرده و این با همه این مشکلات و گرفتاری ها کار آسانی نیست.

وی تصریح کرد: سپاه در مقابله با میدان‌های مختلف دشمن استوار ایستاده و اصول و مبانی که از آغاز بر آن اساس این نهاد شکل گرفته لایزال و بطور مستمر این وضعیت را حفظ کرده و تحویل نسل های. بعدی داده است.

خیاط اضافه کرد: دشمن دقیقه ای از فکر توطئه علیه انقلاب و نظام غافل نیست و برای انجام توطئه خود به دنبال استحاله ارکان های مختلف نظام است، اما سپاه با همان روحیه جهاد و ایثار و مقاومت در صحنه های مختلف حضور فعال و‌ موثر دارد.

خیاط، دومین دلیل دشمنی استکبار جهانی علیه سپاه را قدرت و تولید قدرت توسط این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران یکی از مولفه‌های اقتدار نظام اسلامی است که پشتوانه مردمی دارد و علاوه بر اینکه قدرتمند شده، تولید قدرت نیز کرده و بعنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی دنیا در بخش‌های مختلف نطامی، دفاعی، علمی و تحقیقاتی قرار گرفته و خواب را از چشم دشمنان ربوده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: گواه این ادعا آن است که دشمن زمانی که بطور جدی تهدیدی احساس می‌کنند تا ۷۰۰ کیلومتر دورتر ناوهای جنگی را دور می‌برد و این بخاطر اقتداری است که نیروهای نظامی بویژه سپاه در منطقه بوجود آورده است

وی خط شکنی سپاه در عرصه های مختلف را سومین دلیل دشمن علیه این نهاد ذکر کرد و گفت: سپاه در عرصه سازندگی، حوادث و بلایای طبیعی، صحنه‌های سیاسی، محرومیت زدایی و هر کجا نظام و انقلاب نیاز داشته حضور مستمر و فعال داشته و این دشمن را عصبانی کرده است.

وی اظهار کرد: هشت سال جنگ جهانی علیه یمن به راه انداختند، البته ظاهر آن سعودی و اماراتی است اما هدف آنها درهم شکستن اقتدار جمهوری اسلامی است، هرچند زحمت درست کردند اما عزت آفرینی که توسط سپاه و نیروهای مسلح بدین واسطه بوجود آمده بی نظیر است.

خیاط بیان کرد: نیروهای خطرناک داعش که سال های سال توسط نیروهای امنیتی، اطلاعاتی آمریکا و اسراییل آموزش دیده بودند تا پایگاههای اقتدار ایران در منطقه را از بین ببرند با حضور میدانی سپاه و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی این توطئه ترکیبی و چند لایه خنثی شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: امروز دیگر گزینه نظامی جمهوری اسلامی را تهدید نمی کند و این یعنی اقتدار که توسط نیروهای مسلح و بویژه سپاه پاسداران بوجود آمده است و دشمن از مولفه های نظامی ناامید شدند اما بدنبال جنگ ترکیبی و شناختی است تا اذعان و افکار نوجوان و جوانان را منحرف کند 

وی با بیان اینکه امروز مهمترین میدان، عرصه جهاد تبیین است، گفت: امروز دشمن با سواستفاده از ناآگاهی برخی نوجوانان و جوانان می خواهد دوران پهلوی را تطهیر کند لذا جنایت‌ها و خیانت‌های دوران پهلوی‌ها باید برای مردم بخصوص نسل امروز تبیین شود.

در پایان این مراسم از فرماندهان ارشد نظامی چهار شهرستان تربت حیدریه، مه ولات، زاوه و رشتخوار و همچنین جمعی از جانبازان و خیرین توسط آیت الله عصمتی مدیر حوزه علمیه مرحوم هراتی تقدیر شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.