حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

دیدار طلاب و اساتید با امام جمعه محترم

امام جمعه تربت حیدریه:


طلاب و اساتید حوزه از زندگی شهدا و بزرگان دین درس بگیرند/روحانیون مردم را به رعایت مسائل بهداشتی توصیه کنند


حجت الاسلام محمدرضا عصمتی گفت: طلاب و اساتید حوزه های علمیه زندگی و سیره شهدا و بزرگان دین را مطالعه کنند و از آن درس بگیرند.


حجت الاسلام عصمتی امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در سومین روز از هفته دفاع مقدس و در دیدار با جمعی از طلاب و اساتید حوزه های علمیه بر فرو ریختن منیت ها تاکید کرد و گفت: همه ما نیازمند موعظه هستیم، بخصوص اساتید و روحانیون و آن کسی که احساس کند دیگر به موعظه نیازی ندارد باید خودش را درمان کند.


وی تصریح کرد: باید مطالعه کنیم و بنگریم شهدا و بزرگان دین چگونه زندگی کردند و از سیره آنان برای رسیدن به کمال و سعادت درس بگیریم تا به فضل الهی در میدان مجاهدت علم و تحصیل به آن در جه از معرفت دست یابیم.


رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم در این میدان مجاهده اثر بخش باشیم باید مسلح به سلاح باشیم و سلاح این میدان مجاهده، مبارزه با نفس درون و شیطان است.


 حجت الاسلام والمسلمین عصمتی تاکید کرد: شهدا و بزرگان دین اهل بکا و ناله و نماز شب بودند و این برای استاد و یا طلبه حوزه های علمیه خوب نیست که نتواند خود را به این مرحله برساند.


وی در بخشی دیگر خطاب به اساتید، وعاظ و روحانیون گفت: مردم را به رعایت مسایل بهداشتی و آنچه که مورد تاکید مسئولان و کادر درمان است، توصیه کنید.انسان های مومن به سخنان طلاب و روحانیون گوش فرا می دهند و لازم است با این مهم منطقی برخورد کنیم.


در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مبارک معاون فرهنگی حوزه علمیه مرحوم هراتی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و همچنین عرض خیر مقدم به اساتید و طلاب و همچنین امام جمعه تربت حیدریه به تشریح برنامه های ستاد هفته دفاع مقدس حوزه علمیه هراتی اشاره کرد و افزود: نخستین برنامه دیدار طلاب و اساتید با امام جمعه و رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی بود که به فضل الهی با رعایت مسایل بهداشتی امروز نیز این دیدار محقق شد.


وی بیان کرد: در ادامه برنامه ها فردا پنج شنبه جمعی از اساتید و طلاب به دیدار فرمانده سپاه تربت حیدریه خواهند رفت و همچنین بازدیدی از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در هیئت رزمندگان خواهند داشت.


غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام، روایتگری رزمنده دفاع مقدس در جمع طلاب، پخش کلیپ و نماهنگ دفاع مقدس در کانال ها و گروههای مجازی متعلق به روحانیون و همچنین پخش سخنان کوتاه جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر قربانی نماینده طلاب تربت حیدریه در قم در شبکه های اجتماعی بخشی دیگر از برنامه ها بود که حجت الاسلام مبارک به آنها اشاره کرد.


۹۹/۷/۲

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.