حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

دشمن به دنبال سکولاریزه کردن حوزه هاست

آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در نشست روشنگری در جمع طلاب و روحانیون حوزه های علمیه تربت حیدریه اظهار داشت: دشمن به دنبال القای آن است که روحانیت احترام گذشته خود را ندارد و با ایجاد جنگ روانی در صدد تخریب جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه است.
وی تصریح کرد: این در شرایطی است که حقیقت گویای تاثیر روحانیت در جامعه است زیرا اگر تاثیر گذاری نمی داشت این میزان مورد هجمه قرار نمی گرفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان به دنبال تخریب روحانیون تاثیر گذار هستند، افزود: این دلیلی نمی شود که سایر روحانیون از توطئه ها و عملیات روانی دشمن غفلت کنند، لذا باید مراقبت شود تا به دام آنها گرفتار نشویم.

خاتمی افزود: در قضیه اغتشاشات اخیر به ۱۵ دفتر امامت جمعه و ۲۰ حوزه علمیه از جمله حوزه علمیه تاکستان حمله کردند و کتابها را به آتش کشاندند، این بدان معناست که دشمن از روحانیت و تاثیر در جامعه آسیب دیده است.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردم و روحانیت باید احترام یکدیگر را حفظ کنند از سوئی دیگر روحانیون نیز باید بر حفظ حرمت یکدیگر پیشه بگیرند و مراقب باشند که شان خود را در جامعه حفظ کنند.

وی بیان کرد: البته مردم نیز آگاهند و روحانیتی که می تواند با خودروی ۲۰ میلیون تومانی تردد کند سوار بر خودروی ۱۰۰ میلیونی می شود بی شک از چشم مردم می افتد و این نشان از بصیرت ابن ملت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان تاکید کرد: دشمن در صدد است تا روحانیت را در شیب بی طرفی و بی تفاوتی به اصل نظام و انقلاب سوق دهد و حوزه های علمیه را سکولاریزه کند.

خاتمی اضافه کرد: ما نمی گوئیم حوزه سیاست زده شود و حتی توصیه می کنیم درس و بحث خود را فدای سیاست نکنند اما معتقدیم از مسیری را که امام و رهبری ترسیم کردند و ختم به دین می شود غفلت نکنند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شان حوزه های علمیه فراتر از جناح و باند بازی است لذا اگر توصیه ای می شود به جهت آن است که دین و سیاست از یکدیگر جدانیستند و باید رهنمودهای رهبری را سرلوحه قرار دهیم.

هوشیاری روحانیت در سخنرانی ها و پاسخ به شبهات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر محورهای سخنان آیت الله خاتمی در جمع طلاب و روحانیون بود.

وی در بخشی دیگر گفت: در ابن چهل سال از عمر انقلاب اسلامی اغلب آسیب ها به جامعه روحانیت از سوی اطرافیان، خانواده، اقوام و خویشان و دفاتر بوده، لدا روحانیت باید مراقب پدیده مشائیسم باشند و نسبت به رفتار اطرافیان خود در جامعه حساسیت داشته باشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.