حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

پیشقراولان فتح خرمشهر‌های پیش رو

حوزه های علمیه پیشقراول فتح خرمشهر‌های پیش رو هستند

امام جمعه شهرستان رضویه ابراز کرد:، امروز حوزه‌های علمیه بعنوان پیشقراول باید با مبانی و راهبردهای رهبری خرمشهر‌های اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی را فتح کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام امجدی زاده در مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد‌ماه که با حضور طلاب و روحانیون حوزه های علمیه تربت حیدریه در محل مدرسه علمیه هراتی برگزار شد، به عوامل اصلی فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: با بررسی این عناصر و نگاه به آنها که در زندگی امروز تاثیر گذار است، باید بدانیم که در خرمشهر‌های پیش‌رو چه باید کرد.

وی تصریح کرد: تعابیر مقام معظم رهبری به موضوعات جامعه و خرمشهر‌های پیش رو بدان معناست که با عوامل حماسه فتح خرمشهر بی شک می‌توان خرمشهر‌های پیش‌رو را فتح کرد.

حجت الاسلام امجدی زاده از اخلاص بعنوان نخستین عامل فتح خرمشهر یاد کرد و افزود: اخلاص در مجاهدان فتح خرمشهر بی نظیر بود که مردم مخلصانه مقاومت کردند و حتی درون مسجد جامع را، انبار مهمات کردند و برای رضای خدا ایستادگی کردند.

امام جمعه رضویه بیان کرد: مقاومت هوشمندانه و بصیرتمندانه به‌عنوان دومین عنصر حماسه فتح خرمشهر است، که در جریان مقاومت دو عامل اصلی وجود دارد که عمده آن ایمان به خدا و تحقق وعده الهی است که افرادی آمدند و در مسیر دینداری مقاوم بودند.

وی سومین عامل را اتحاد و انسجام عنوان کرد و گفت: در این حماسه ماندگار همه با هم اعم از قوای مسلح و نیروهای مردمی وفاق داشتند و با یک اتحاد و همدلی توانستند خرمشهر را از چنگال دشمن بعثی آزاد کنند.

عنصر ولایت پذیری چهارمین عاملی بود که امام جمعه رضویه از آن یاد کرد و گفت:  شهری که بیش از ۱۹ ماه در تصرف دشمن بعثی بود در  یک عملیات ۲۰ روزه به طور معجزه آسای آزاد شد و این بدان خاطر بود که همه نیروها تحت امر ولی فقیه زمان حرکت می کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه اعتقادی نفوذ کرده و افکار و اذهان را منحرف می‌کند، گفت: امروز بابد طلاب و روحانیون حوزه های علمیه پیشقراول فتح خرمشهر‌های اعتقادی، فرهنگی و اقتصادی باشند و نوع حرکت را بر مبنای راهبردهایی که رهبری ترسیم می‌کنند قرار دهند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از حجت الاسلام محمد حسین عصمتی عضو بنیاد ملی نخبگان و برنده جایزه البرز تجلیل شد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.