حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

حضور اساتید و طلاب در بقاع متبرکه شهرستان

در ایام تجلیل و تکریم امامزادگان، صبح امروز جمعی از اساتید و طلاب و روحانیون حوزه علمیه مرحوم هراتی در آستان های مقدس بی بی حسنیه و احمدالرضا علیه السلام حضور یافتند.


در این مراسم ابتدا حجت الاسلام مبارک، معاونت فرهنگی حوزه علمیه تربت حیدریه با تبریک این ایام و ولادت جناب احمد بن موسی علیه السلام، بر تجلیل و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و افزود: تکریم امامزادگان، از ارزشهای متعالی و تعطیم شعائر دینی است.


وی به حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  اشاره کرد که فرمودند: هر کس فرزندان من را زیارت کند کاَنَّ من پیغمبر را زیارت کرده است، بر زیارت قبور امامزادگان و بقاع متبرکه و حضور در این اماکن مقدس بعنوان قطب فرهنگی و مذهبی جامعه نیز تاکید کرد.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کمالی نیااز اساتید حوزه علمیه به بیان عظمت دهه کرامت اشاره کرد و افزود: حصرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خواهر تنی امام رضا علیه السلام هستند و دارای زیارت مخصوص می باشند کما اینکه در برخی روایات نیز از این بانوی بزرگ تا ۳ زیارت یاد کردند.


وی تصریح کرد: زمانی که حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها در مدینه کمتر از ۱۰ سال سن داشتند و پاسخ خیلی از سئوالات را ارائه می کردند، حضرت موسی بن جعفر علیه السلام همچون پیامبر به ایشان فرمودند؛ فداها ابوها، و این شان و منزلت این بانوی بزرگ را می رساند.


حجت الاسلام و المسلمین کمالی نیابیان داشت: شاید یکی از دلایلی که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این ۲۷ سال زندگی خود ازدواج نکردند این باشد که کسی در شان و منزلت ایشان پیدا نشده است.


وی در ادامه به بیان چندین احادیث و روایات در خصوص زیارت حضرت رضا علیه السلام اشاره کرد.


در پایان این مراسم از اساتید و طلاب با صرف صبحانه پذیرایی بعمل آمد.

۹۹/۴/۸


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.