حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

حرکت کاروان 100 نفره پیاده به مشهد

کاروانی متشکل از 100 نفر از مسئولین، اساتید و روحانیون مدارس علمیه شهرستان تربت حیدریه، روز سه شنبه 23 آبان ماه در راستای شرکت در آئین سوگواری دهه آخر ماه صفر و زیارت بارگاه منور رضوی با پای پیاده عازم مشهد مقدس شدند.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، کاروانی متشکل از 100 نفر از مسئولین، اساتید و روحانیون مدارس علمیه شهرستان تربت حیدریه، روز سه شنبه 23 آبان ماه با بدرقه امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه هراتی این شهرستان جهت شرکت در آئین سوگواری دهه آخر ماه صفر و زیارت بارگاه منور رضوی با پای پیاده عازم مشهد مقدس شدند.
حجت الاسلام محمد حسن عصمتی، مسئول آموزش مدرسه علمیه هراتی این شهرستان با بیان این که برای دومین بار است که کاروانی از طلاب و روحانیون به صورت پیاده راهی مشهد مقدس می شوند، تصریح کرد: در طی این مسیر ده نفر به عنوان خدمه، این کاروان را در مدت هفت روز پیاده روی در مسیر رفت و برگشت پشتیبانی و خدمت رسانی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه نیز در مراسم بدرقه این کاروان در فاصله 6 کیلومتری تربت حیدریه به مشهد مقدس از حرکت ارزشمند طلاب در راستای ترویج معارف دینی قدردانی کرد.
شایان ذکر است؛ در ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)، همه ساله کاروان های زیادی از اقشار مختلف مردم از شهرها و روستاهای جای جای کشور با پای پیاده عازم مشهد مقدس می شوند که در این راستا در مبادی ورودی و خروجی شهرستان نیز افراد خیر با برپایی موکب های پذیرایی از زائران پیاده حرم رضوی پذیرایی می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.