حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

جهاد تببین و روشنگری وظیفه اصلی بسیج

جهاد تببین و روشنگری وظیفه اصلی بسیج است

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی عنوان کرد: وظیفه اصلی پایگاه‌های بسیج طلاب جهاد تبیین و روشنگری است، که باید در این زمینه تلاش شبانه‌روزی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام قنبریان در جمع اعضاء شورای پایگاه بسیج طلاب و روحانیون تربت‌حیدریه که روز گذشته در مدرسه علمیه هراتی برگزار شد، ابراز کرد:طلبه بسیجی باید داراری خصلت خیر باشد، و به گونه‌ای عمل کند که به دیگران آسیب نرسد، و اجازه ندهد حق دیگران تضییع شود.

وی افزود: بسیج یک کل تشکیلاتی است، که باید همه قسمت‌های آن فعال باشد، تا بتواند به هدف اصلی خود برسد.

حجت‌الاسلام قنبریان با اشاره به اینکه ۱۱۰۰ طلبه خواهر و برادر آمورش نظامی دیده‌اند، گفت: تشکیل پرونده بسیجیان برای حوزه بسیج امری ضروری و مهم است، که هر چه سریعتر باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: در بحث تربیت آموزش، وظیفه اصلی بسیج طلاب، جهاد تبیین و روشنگری است، که باید در این زمینه تلاش شبانه‌روزی شود.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با اشاره به اینکه طلاب بسیجی در زمان شیوع کرونا و سیل حماسه‌‌آفرینی کردند، که این تلاش آنها برای مردم محسوس شد، گفت: بسیج طلاب همان‌طور که در همه عرصه‌های خدمت به مردم، فعال است، باید در مباحث علمی جدید وارد شود و به مدارس کمک کند.

گفتنی اسن؛ تربت حیدریه از سال ۹۴ دارای حوزه بسیج طلاب و روحانیون شده است که مدارس علمیه شهرستان‌های گناباد، کاخک، بجستان، رشتخوار، چمن آباد و زاوه زیر مجموعه آن می‌باشد

لازم به ذکر است؛ در حاشیه این بازدید، حجج اسلام قنبریان و عصمتی،  به مناسبت دهه کرامت با خانواده شهدای روحانی حجج‌اسلام سید حسین اعلمی، علیرضا ترکمن و حسن توکلیان دیدار کردند و تابلو فرشی مزین به تمثال شهید و همچنین چفیه متبرک به دست مقام معظم رهبری به خانواده این شهدا اهداء شد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.