حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

جشن ولادت حضرت زهرا(س)

مشاور رییس حوزه علمیه خراسان: 


طلاب و روحانیون با الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله به جهاد تبیین بپردازند


حجت الاسلام فردوسی پور گفت: مقام معظم رهبری در چندماه اخیر بر جهاد تبیین در جامعه تاکید دارند و می طلبد طلاب در این جنگ روایتگری آنچه که مغفول مانده در جامعه برای مردم تبیین کنند.


حجت الاسلام فردوسی پور، مشاور رییس حوزه علمیه خراسان صبح امروز در آئین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه های علمیه تربت حیدریه به تبیین شاخصه های مهم حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و افزود: نخستین ویژگی اصل معنویت است که تمام عصر عجل الله هم تاکید کردند که از مادرم حضرت زهرا سلام الله درس می گیرم، لذا ما هم اگر بخواهیم در این مسیر قدم برداریم یکی از مهمترین اصلی که می تواند در جامعه اثر گذار باشد معنویت است.


وی تصریح کرد: طلبه ای که مزین به اصل معنویت است بدون تردید پاسخگوی خیلی از مشکلات و مسایل و شبهات در جامعه خواهد بود.


فردوسی پور گفت: یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب معنویت بود که این ویژگی در امام راحل ظهور و بروز داشت و این از روش های موثر در مدیریت جامعه است و اکنون در سیره مقام معظم رهبری نیز ملاحظه می شود‌.


مشاور رییس حوزه علمیه خراسان از استقامت در مسیر بعنوان دومین شاخصه بارز حضرت زهرا سلام الله علیها یاد کرد و افزود: کسانی که لباس روحانیت می پوشند بدانند که مسیر سخت و دشواری دارند لذا استقامت در راه دین و ولایت با همه سختی ها و ناملایمات ها از مهمترین شاخصه ها یک طلبه به شمار می رود.


حجت الاسلام فردوسی پور گفت: مقام معظم رهبری در چندماه اخیر بر جهاد تبیین در جامعه تاکید دارند و می طلبد طلاب در این جنگ روایتگری آنچه که مغفول مانده در جامعه برای مردم تبیین کنند.


وی تاکید کرد: امروز باید با روش های جدید تبیین کرد و اگر کار کردن بر اساس اصول و قواعد جدید باشد یقینا مردم می پذیرند و به آنچه که نیاز دارند دست پیدا می کنند.


فردوسی پور بیان کرد: امروز دشمن تلاش می کند با ترفندهای مختلف ارزشها را در جامعه از بین ببرد، لذا طلاب و روحانیون با روایتگری در جهاد تبیین می توانند این نقشه دشمن را نیز خنثی کنند.


مشاور رییس حوزه علمیه خراسان گفت: سومین شاخصه مهم  شناخت دشمن است که با شناخت از دشمن و ترفندهای آن باید حیله های آن را خنثی کرد و در ادامه مسیر انقلاب گام برداریم.


وی افزود: اگر طلاب درس را خوب بخوانند و حرمت لباس را نگه دارند خداوند متعال یقینا مسیر را برای آنها باز خواهد کرد


بزرگترین حامی ولایت حضرت زهرا سلام الله بود


حجت الاسلام عصمتی امام جمعه تربت حیدریه در این مراسم اظهار کرد: مهمترین و بالاترین خامی ولایت حضرت زهرا سلام الله بوده و آن شاالله همه کسانی که امروز معمم می شوند پاسدار حریم، ولایت و امامت بشوند.


وی بیان داشت: حوزه علمیه مرحوم  هراتی در سطح یک تا سه ۲۰۰ طلبه دارد و در سطح چهار هم بیش از ۱۰۰ نفر هستند که مشغول تحصیل هستند.


رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی با بیان اینکه بیش از دوماه است که واحد تبلیغ حوزه های علمیه راه اندازی شده، گفت: تاکنون آنچه که اتفاق افتاد موجب مسرت است و امیدواریم واحد تبلیغ بتواند رسالت خود را انجام دهد و مواردی تحت پوشش قرار بدهد که نیاز امروز طلاب و روحانیون و جامعه است.


پیش از این حجت الاسلام مبارک معاونت فرهنگی حوزه علمیه مرحوم هراتی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، گفت: مراسم عمامه گذاری همه ساله در ایام مختلف درقم و در  مراکز استان توسط مراجع و در شهرستان توسط امام جمعه محترم انجام می شود.


وی افزود: امروز در خدمت جمعی از طلاب هستیم که توسط حجت الاسلام عصمتی رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی و دیگر حوزویان معمم خواهند شد.


در شهرستان تربت حیدریه سه حوزه علمیه برادران مرحوم هراتی، فولاد و معصومیه و یک حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول سلام الله  فعالیت دارند که بیش از ۵۰۰ طلبه در آنجا از سطح یک تا سطح چهار  مشغول تحصیل هستند. 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.