حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

تندروی های شیعه و سنی زیر سر استعمار است

حجت الاسلام عصمتی در ابتدا با اشاره به این که قرآن کریم منادی وحدت است اظهار داشت: آوای وحدت قرآن همه ملت هایی که به خداوند متعال ایمان دارندرا شامل می شود.عبادت و دلبستگی به خداوند متعال می تواند بزرگترین عامل وحدت بین همه امت ها باشد و در رابطه با امت اسلامی خداوند متعال فرموده است: واعتصموا بحبل الله.

این استاد حوزوی در ادامه افزود:قرآن می فرماید بر محور حبل الله گرد آیید که این حبل الله عامل وحدت است. این حبل الله شما را به سعادت می رساند و در روایات متعدد حبل الله به جایگاه ولایت و امامت تعریف و تفسیر شده است.

امام جمعه شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: خداوند یک عامل را محور رحمت قرار داده است به نام امامت امت جامعه اسلامی که با فصل الخطاب بودن آن؛ مردم به وحدت برسند و متحد، سعادتمند و موفق باشند.خداوند برای وحدت و اهمیت آن مسایلی را بیان فرموده است،منتهی نقاط مقابل و متضاد وحدت را بیان کرده یعنی آثار منفی اش را بیان فرموده، تا ما را به وحدت برساند.

حجت الاسلام محمد رضا عصمتی با اشاره به آیه قرآن «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب...» گفت: قرآن می فرماید از اختلاف و تفرقه و کاری که پراکندگی آرا ایجاد میکند پرهیز کنید زیرا شما رانابود میکند. یعنی تمام نیرو و توانمندی شما صرف اختلافات و مسایلی از این قبیل می شود و شما نمی توانید در مقابل دشمنان یک قدرت واحد و محکم باشید.

او تاکید کرد: نزاع؛ موجب از بین رفتن توانمندی و در نتیجه نابودی عزت است، لذا عزت مسلمین و توانایی آنها در سایه وحدت خواهد بود. اگر امت اسلامی متحد باشند به آن عزت و کرامت انسانی که انتظارش را در دولت امام عصر ارواحنا فداه می کشیم، میرسند.

این استاد حوزه علمیه در تبیین عزت مسلمین خاطر نشان کرد:برای تحقق عزت تمام توانمندی ها و استعداد ها باید شکوفا شود. از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، از نظر پیشرفت های علمی، تمام این ها در سایه وحدت امت اسلامی ممکن است.

مدیر مدرسه علمیه مرحوم هراتی یادآور شد:دشمنان ما مخصوصا بعد از انقلاب اسلامی متوجه شدند اگر اسلام و مسلمین یک حکومت و مدیریت ولایی داشته باشند پیشرفت میکنند و این حکومت ولایی آنها را به وحدت دعوت میکند تا همه استعداد ها شکوفا شود.

وی همچنین افزود: آنها به فکر افتادند تا به شکل های مختلف اختلاف ایجاد کنند، اختلاف بین شیعه و سنی از طریق گروه های تکفیری مانند داعش و از طرفی یک سری تند روی ها هم در بین شیعیان به نام طرفداری از ولایت وجود دارد که برای اتحاد مسلمین بسیار خطرناک و مضر است .

عصمتی ریشه همه تندروی ها را از دسیسه های استعمار و دشمنان دانست و بیان کرد: دشمن می خواهد با ایجاد اختلاف جلوی پیشرفت امت اسلامی گرفته شود چرا که دنیا متوجه شده است که گرایش به اسلام در جوامع رو برشد است است .

ایشان تصریح کرد: سردمداران استکبار چه بخواهند و چه نخواهند اسلام ناب در جهان رو به گسترش است و از لسان اهل البیت علیهم السلام و مفسرین اندیشه های ناب اهل بیت، اسلام به جهان عرضه و گفته می شود. لذا دشمن سعی میکند از هر طریق ممکن در حوزه های علمیه و در بین علما و شخصیت های علمی جهان اسلام اختلاف ایجاد کند تا به اهداف شوم خود برسد.

حوزه های علمیه، با بصیرت دشمن را بشناسند

امام جمعه شهرستان تربت حیدریه با اشاره به نقش علما و بزرگان در آگاه سازی مردم خاطر نشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند تشیعی که از انگلیس و آمریکا تزریق شود، در حقیقت تشیع واقعی نیست به خاطر این است که دشمنان به نام شیعه کار می کنند و هدف آنها تضعیف نظام و قدرت اسلام است.
حجت الاسلام عصمتی در تبیین نقش حوزه های علمیه در تبیین وحدت گفت: اولین لازمه وحدت در حوزه های علمیه این است که با بصیرت خاصی؛ دشمن را بشناسند و نقشه ها و حیله ها و دام های دشمن راشناسایی کنند. وقتی تمام نقشه های دشمن را شناختند در مقابل نقشه ها موضع گیری کنند و دسیسه ها را برای مردم، جامعه و مسلمانان و علمای اسلام چه شیعه یا سنی تبیین کنند. با هم تعامل و وحدت داشته باشند و یقینا حوزه ها در این جهت می توانند حرف اول را بزنند و کارایی جدی داشته باشند.

وی با اشاره به سیره اهل بیت یادآور شد:طلاب باید روایات اهل بیت را برای مردم تبیین کنند، امیر المومنین علی (ع) در نهج البلاغه بعد از اینکه خلافت ظاهری به آن حضرت واگذار میشود میفرمایند که: با مردم و جریان همگانی مردم حرکت کنید، بعد می فرمایند از هر جا آوای اختلاف بلند شود آن را خفه کنید و از بین ببریدحتی اگر آن آوای اختلاف از زیر عمامه من بیرون بیاید .

این استاد حوزه علمیه گفت: امام عسگری علیه السلام در حدیث مفصلی برای شیعیان فرموده اند: در تشییع جنازه اهل سنت شرکت کنید وبه عیادت مریض های آنها بروید؛ با آنها کاملا با محبت برخورد کنید زیرا وقتی شما رفتار مناسبی داشتید می گویند این شیعه حسن بن علی است و موجب زینت ما می باشد، هر بدی را از ما دور کنید و هر خوبی را به ما نسبت دهید.

حجت السلام عصمتی در پایان افزود:ما باید کلمات اهل بیت علیهم السلام را تبیین کنیم، مدیران حوزه ها می توانند همان چیزی را که از اهل بیت به عنوان میراث رسیده برای مردم تبیین کنند، هنگامی که مردم فرهنگ اهل بیت را دیدند و شنیدند و یاد گرفتند قطعا به اختلاف روی نمی آورند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.