حدیث عشق
. امام صادق(ع) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. /امالی طوسی ص303
سایت آیت الله العظمی خامنه ای سایت امام خمینی (ره)

برگزاری شورای فرهنگی حوزه علمیه هراتی

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، شورای فرهنگی حوزه علمیه هراتی شهرستان تربت حیدریه عصر یکشنبه در محل این مدرسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عصمتی، امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه و رییس شورای فرهنگی حوزه علمیه هراتی به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و ضرورت تشکیل و انسجام بسیج طلاب پرداخت.
امام جمعه تربت حیدریه هدف از تشکیل شورای فرهنگی حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه را استفاده از نقطه نظرات مسئولین و شخصیت های شهرستان در راه تعالی فرهنگی و دقت عمل بیش از پیش قسمت های مختلف مدرسه از جمله معاونت های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی در زمینه فعالیت کاری روزمره خود عنوان کرد.
حجت الاسلام عصمتی در ادامه هدف از حضور و مشارکت مسئولین اوقاف، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و فرماندهان حوزه بسیج طلاب را در تشکیل شورای فرهنگی حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه، دستیابی به اهداف آرمانی انقلاب اسلامی و انقلابی ماندن بیش از پیش حوزه های علمیه بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری دانست.
وی با بیان این که تا کنون در مدت 8 ماهه اخیر مدرسه علمیه هراتی تربت حیدریه مبلغ از میان طلاب ملبس با هماهنگی سازمان تبلیغات به نقاط محروم اعزام می کرده است، بیان کرد: امیدواریم تا تشکیل این شورای فرهنگی سرمنشا و نقطه عطفی در افزایش میزان اعزام طلاب در راستای تبلیغ، از این مدرسه هم به جهت کمی و هم کیفی باشد.
در ادامه این نشست اعضای شورای فرهنگی نیز به ضرورت دخیل کردن طلاب در حل و مرتفع کردن مشکلات فرهنگی شهرستان، حضور جدی و مستمر طلاب در حلقه های معرفتی، شناسایی مشکلات فرهنگی حاشیه شهر، ضرورت حضور جدی طلاب در همایش های فرهنگی، اجتماعی و برگزاری دوره های مهارت زندگی و مشاوره روحی برای طلاب پرداختند.
شایان ذکر است؛ در پایان این نشست، بنا به تصمیم اعضا بنا شد تا جلسه آتی این شورا پیرامون تبلیغ به جهت ضرورت آن در جامعه امروز، مباحثی مطرح و به دنبال آن مصوباتی نیز تصویب و اجرا شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.